Menu
-
Ułatwienia dostępu
Ułatwienia dostępu Odnośniki
- BIP
-
Wyszukiwarka
Wyszukiwarka
Odnośniki
- Profil w serwisie Facebook
- Fundusze Unijne 2014 - 2020
- Deklaracja Dostępności
- Cyberbezpieczeństwo
Menu
Aktualności - rok 2024
Szczęśliwego Nowego Roku!
Szanowni Mieszkańcy Gminy Chojnów,
Z okazji Nowego Roku pragniemy złożyć Państwu najserdeczniejsze życzenia zdrowia, szczęścia i pomyślności w każdym aspekcie życia. Niech nadchodzący rok przyniesie Państwu wiele radości, spokoju oraz spełnienie osobistych i zawodowych planów.
Dziękujemy za współpracę, zaangażowanie oraz wkład w rozwój naszej gminy. Niech rok 2025 będzie czasem dalszego budowania wspólnoty, realizacji nowych projektów i rozwoju naszej małej ojczyzny.
Życzymy, aby każdy dzień przynosił nowe możliwości, a wyzwania stawały się motywacją do działania. Niech w Państwa domach zawsze panują miłość, ciepło i harmonia.
Szczęśliwego Nowego Roku!
Z wyrazami szacunku,
Andrzej Pyrz
Wójt Gminy Chojnów
Bogdan Styrkowiec
Przewodniczący Rady Gminy Chojnów
Uwaga - ważna informacja
Dotacje dla mieszkańców obszaru LSR "Wrzosowa Kraina"
Warunki uzyskania wsparcia w ramach PS WPR 2023 – 2027
Plan Strategiczny dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023-2027 oferuje szereg możliwości finansowania różnorodnych inicjatyw. Jednym z ważnych obszarów wsparcia jest podejmowanie i rozwój pozarolniczej działalności gospodarczej, które w naszej Lokalnej Strategii Rozwoju reprezentuje przedsięwzięcie 1.2 „ Wsparcie przedsiębiorczości w zakresie turystyki i marki lokalnej”.
Kto może skorzystać z dofinansowania?
Warunki podmiotowe
1. Pomoc przyznaje się, jeżeli wnioskodawca, co najmniej od roku poprzedzającego dzień złożenia WOPP:
1) posiada miejsce zamieszkania na obszarze wiejskim objętym LSR lub miejsce wykonywania działalności gospodarczej oznaczone adresem wpisanym do CEIDG na obszarze wiejskim objętym LSR lub miejsce wykonywania działalności w ramach pozarolniczych funkcji gospodarstw rolnych na obszarze wiejskim objętym LSR – w przypadku wnioskodawcy będącego osobą fizyczną,
2) posiada siedzibę lub oddział, które znajdują się na obszarze wiejskim objętym LSR
– w przypadku wnioskodawcy będącego osobą prawną lub jednostką organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną.
Dodatkowe warunki podmiotowe obowiązujące dla poszczególnych zakresów wsparcia
• W zakresie start DG pomoc przyznaje się, jeżeli:
1) wnioskodawca jest osobą fizyczną;
2) wnioskodawca w okresie roku poprzedzającego dzień złożenia WOPP nie wykonywał i nie wykonuje działalności gospodarczej, do której stosuje się przepisy ustawy Prawo przedsiębiorców;
3) wnioskodawcy nie została dotychczas przyznana pomoc w ramach PROW 2014-2020 na operację w ramach poddziałania 6.2 lub 6.4 lub 4.2 lub 19.2 w zakresie podejmowanie działalności gospodarczej;
4) wnioskodawcy nie została dotychczas przyznana pomoc w ramach PS WPR na operację w zakresie start DG, start GA, start ZE, start GO, start KŁŻ, rozwój DG, rozwój GA, rozwój ZE, rozwój GO lub rozwój KŁŻ.
• W zakresie rozwój DG pomoc przyznaje się, jeżeli:
1) w okresie 3 lat poprzedzających dzień złożenia WOPP wnioskodawca wykonywał łącznie co najmniej przez 365 dni działalność gospodarczą, do której stosuje się Prawo przedsiębiorców, oraz nadal wykonuje tę działalność;
2) wnioskodawcy nie została dotychczas przyznana pomoc na operację w tym zakresie w ramach PS WPR;
3) upłynęły co najmniej 2 lata od dnia wypłaty pomocy wnioskodawcy na operację w zakresie start DG w ramach PS WPR;
4) upłynęły co najmniej 2 lata od dnia wypłaty wnioskodawcy płatności ostatecznej na podejmowanie lub prowadzenie lub rozwijanie działalności gospodarczej w ramach poddziałań 4.2, 6.2, 6.4 lub 19.2 objętych PROW 2014-2020.
• W zakresie start GA pomoc przyznaje się, jeżeli:
1) wnioskodawca jest rolnikiem albo małżonkiem rolnika albo domownikiem z małego gospodarstwa rolnego,
2) wnioskodawcy nie została dotychczas przyznana pomoc na działalność tego samego rodzaju w zakresach: start GA, start GO, start ZE, rozwój GA, rozwój GO lub rozwój ZE w ramach PS WPR.
• W zakresie rozwój GA pomoc przyznaje się, jeżeli:
1) wnioskodawca jest rolnikiem albo małżonkiem rolnika albo domownikiem z małego gospodarstwa rolnego,
2) wnioskodawcy nie została dotychczas przyznana pomoc odpowiednio na rozwój GA, rozwój ZE albo rozwój GO w ramach PS WPR,
3) upłynęło co najmniej 2 lata od dnia wypłaty pomocy na operację odpowiednio na start GA, start ZE albo start GO w ramach PS WPR,
4) wnioskodawca wykaże, że w okresie 3 lat poprzedzających dzień złożenia WOPP wykonywał łącznie co najmniej przez 365 dni działalność, o której mowa art. 6 ust. 1 pkt 2 ustawy Prawo przedsiębiorców, potwierdzoną wpisem do gminnej ewidencji innych obiektów hotelarskich zgodnie z art. 39 ust. 3 ustawy o usługach hotelarskich.
• W zakresie start ZE pomoc przyznaje się, jeżeli:
1) wnioskodawca jest rolnikiem albo małżonkiem rolnika albo domownikiem z małego gospodarstwa rolnego,
2) wnioskodawcy nie została dotychczas przyznana pomoc na działalność tego samego rodzaju w zakresach: start GA, start GO, start ZE, rozwój GA, rozwój GO lub rozwój ZE w ramach PS WPR.
Forma pomocy
• w zakresie start DG - pomoc przyznaje się w formie płatności ryczałtowej (kwota pomocy w formie płatności ryczałtowej ustalana jest na podstawie projektu budżetu operacji).
• w zakresie rozwój DG - pomoc przyznaje się w formie zwrotu części kosztów kwalifikowalnych.
• w zakresie start GA - pomoc przyznaje się w formie płatności ryczałtowej (kwota pomocy
w formie płatności ryczałtowej ustalana jest na podstawie projektu budżetu operacji).
• w zakresie rozwój GA - pomoc przyznaje się w formie zwrotu części kosztów kwalifikowalnych.
• w zakresie tworzenie ZE - pomoc przyznaje się w formie płatności ryczałtowej (kwota pomocy w formie płatności ryczałtowej ustalana jest na podstawie projektu budżetu operacji).
Wysokość pomocy
Pomoc na operację przyznaje się w wysokości nie wyższej niż kwota maksymalna określona przez LGD w regulaminie naboru, przy czym nie wyższej niż:
• w zakresie start DG - 150 tys. zł
• w zakresie rozwój DG - 500 tys. zł.
• w zakresie start GA - 150 tys. zł
• w zakresie rozwój GA - 150 tys. zł.
• w zakresie tworzenie ZE - 150 tys. zł.
Limity pomocy
Pomoc przyznaje się w wysokości zgodnej z poziomem dofinansowania, określonym przez LGD w regulaminie naboru, nieprzekraczającym poziomu dofinansowania wynoszącego:
• w zakresie start DG – do 65% kosztów kwalifikowalnych
• w zakresie rozwój DG – do 65% kosztów kwalifikowalnych.
• w zakresie start GA – do 85% kosztów kwalifikowalnych
• w zakresie rozwój GA – do 85% kosztów kwalifikowalnych.
• w zakresie tworzenie ZE – do 85% kosztów kwalifikowalnych.
Suma pomocy dla jednego beneficjenta oraz wypłaconej mi pomocy nie może przekroczyć 500 tys. zł w okresie realizacji PS WPR.
Na co można otrzymać dofinansowanie?
W ramach LSR na lata 2023-2027 wparcie może zostać udzielone w na rozpoczęcie różnego rodzaju działalności gospodarczej, o ile wpisuje się ona w cele określone w LSR.
Dofinansowanie będą mogły otrzymać jedynie wnioski skoncentrowane na rozwijaniu branż związanych z turystyką oraz promocją lokalnych marek. W ramach działania 1.2 „Wsparcie przedsiębiorczości w zakresie turystyki i marki lokalnej” szczególny nacisk będzie kładziony na projekty innowacyjne oraz inwestycje proklimatyczne. Oznacza to, że preferowane będą inicjatywy, które wnoszą nowe rozwiązania technologiczne, organizacyjne lub produktowe, a także te, które przyczyniają się do ochrony klimatu i zrównoważonego rozwoju.
Dodatkowo, z dofinansowania będą mogli skorzystać rolnicy zainteresowani rozwijaniem usług agroturystycznych oraz ofert gospodarstw edukacyjnych czyli miejsc, w których turyści będą mieli możliwość poznawania regionu poprzez edukację, ścieżki zmysłów oraz narzędzia edukacyjne.
Kiedy można spodziewać się naboru wniosków?
Stowarzyszenie LGD „Wrzosowa Kraina” planuje ogłoszenie naboru wniosków w I kwartale 2025 roku.
Dokładne warunki, kryteria oceny wniosków a także wymagania i terminy składania wniosków znajdują się w regulaminie naboru dostępnym na stronie www.wrzosowakraina.pl w zakładce PS WPR 2023-2027.
Zapraszamy do kontaktu w Biurem LGD – zadzwoń i umów się na bezpłatne doradztwo!
tel. 500 206 128
e-mail: biuro@wrzosowakraina.pl
Ogłoszenie Wójt Gminy Zagrodno
W związku z otrzymanym zawiadomieniem nr IR.6722.5.2024.MM/II z dnia 25.11.2024 r. Wójta Gminy Zagrodno w sprawie wydłużenia terminu na składanie wniosków w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla fragmentów obrębów ewidencyjnych Grodziec, Jadwisin, Modlikowice, Olszanica, Radziechów, Uniejowice, Wojciechów oraz Zagrodno, w gminie Zagrodno na podstawie art. 6b i 6c ustawy z dnia 20 maja 2016 r. o inwestycjach w zakresie elektrowni wiatrowych (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 317) ogłaszam o przedłużeniu terminu składania wniosków do 6 grudnia 2024 r. w związku z podjęciem przez Radę Gminy Zagrodno uchwały Nr VII.47.2024 z dnia 29 października 2024 r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla fragmentów obrębów ewidencyjnych Grodziec, Jadwisin, Modlikowice, Olszanica, Radziechów, Uniejowice, Wojciechów oraz Zagrodno, w gminie Zagrodno.
Poniżej ogłoszenie Wójta Gminy Zagrodno wskazujące na ogłoszone w tej gminie sposoby, miejsce i termin składania wniosków do projektu tego planu.
Otwarty nabór partnera pochodzącego spoza sektora finansów publicznych
Wójt Gminy Chojnów ogłasza otwarty nabór partnera pochodzącego spoza sektora finansów publicznych w celu realizacji wniosku o dofinansowanie projektu "Gmina Chojnów bez przemocy - nowe otwarcie" w konkursie nr FEDS.07.03-IP.02-169/24, w ramach Fundusze Europejskie dla Dolnego Śląska 2021-2027, Europejski Fundusz Spoleczny PLUS, Priorytet 7 Fundusze Europejskie na rzecz rynku pracy i włączenia społecznego na Dolnym Śląsku, Działanie 7.3 Rówe szanse
Apel Państwowej Inspekcji Ochrony Roślin i Nasiennictwa
Wojewódzki Inspektorat Ochrony Roślin i Nasiennictwa we Wrocławiu poinformował o przypadkach śmiertelnych zatruć środkami ochrony roślin, zawierającymi fosforek glinu i fosforek magnezu.
Preparaty te, przeznaczone są do stosowania wyłącznie przez użytkowników profesjonalnych, którzy ukończyli szkolenie w zakresie stosowania środków ochrony roślin metodą fumigacji.
Z dotychczasowych działań kontrolnych wynika, że zakupu tego typu preparatów dokonywali np. działkowcy - amatorzy, którzy nie są świadomi śmiertelnego zagrożenia, jakie może stwarzać ich stosowanie.
Działanie środków ochrony roślin zawierających w składzie substancję czynną - fosforek glinu i fosforek magnezu (m.in. do zwalczania kretów) polega na uwalnianiu w kontakcie z powietrzem atmosferycznym i wilgocią trującego gazu - fosforowodoru.
W ostatnich dniach doszło do tragicznych zatruć tą toksyczną substancją. Inspektorat apeluje o niezwłoczne przekazywanie takich preparatów do punktów zbiórki odpadów niebezpiecznych.
Pomoc w ustaleniu podmiotów uprawnionych do zbiórki odpadów niebezpiecznych można uzyskać w placówkach wojewódzkich inspektoratów ochrony roślin i nasiennictwa lub jednostkach wojewódzkich inspektoratów ochrony środowiska.
Adres jednostki Państwowej Inspekcji Ochrony Roślin i Nasiennictwa województwa dolnośląskiego:
Wojewódzki Inspektorat Ochrony
Roślin i Nasiennictwa
we Wrocławiu
50-044 Wrocław, ul. Piłsudskiego 15-17
Sekretariat tel. 71 371-84-35,
fax 71 371-84-32
wi-wroclaw@piorin.gov.pl
Nowa inwestycja dla bezpieczeństwa mieszkańców gminy Chojnów
Gmina Chojnów realizuje ważną inwestycję, która podniesie poziom bezpieczeństwa mieszkańców. We wtorek 12 listopada br. wójt gminy Chojnów Andrzej Pyrz podpisał umowę z wykonawcą, której przedmiotem jest budowa nowoczesnego garażu wielostanowiskowego dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Rokitkach. Zadanie to jest w całości finansowane z budżetu gminy Chojnów, co świadczy o zaangażowaniu władz w poprawę infrastruktury ratowniczej i bezpieczeństwa publicznego.
Planowany garaż będzie budynkiem wolnostojącym o powierzchni 120 m², mieszczącym trzy stanowiska przeznaczone do garażowania wozów strażackich oraz sprzętu ratowniczo-gaśniczego. Nowoczesny projekt uwzględnia odpowiednią wielkość bram wjazdowych, co umożliwi swobodne garażowanie pojazdów specjalnych, w tym samochodów ratowniczo-gaśniczych. Garaż zostanie zlokalizowany w sąsiedztwie istniejącej remizy, co zapewni strażakom szybki dostęp do sprzętu w przypadku alarmu. Budynek będzie wyposażony w wewnętrzną instalację zasilającą elektryczną, spełniającą współczesne wymagania techniczne.
Wykonawcą inwestycji jest firma P.H.U. "STALBUD" Janusz Pawłowski z Legnicy, która wygrała przetarg, oferując cenę 600 000 zł. Termin zakończenia budowy przewidziano na 12 lipca 2025 roku.
Dzięki tej inwestycji Ochotnicza Straż Pożarna w Rokitkach zyska nie tylko lepsze warunki do przechowywania sprzętu, ale także możliwość szybszej i bardziej efektywnej reakcji na zagrożenia. Projekt jest doskonałym przykładem działań władz gminnych, które inwestują w infrastrukturę służącą mieszkańcom i dbają o poprawę bezpieczeństwa w regionie.
Elektrownie wiatrowe - obwieszczenie Wójta Gminy Miłkowice
W związku z otrzymanym zawiadomieniem nr RGP.IV.6721.4.2024 z dnia 14.11.2024 r. Wójta Gminy Miłkowice w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, dla lokalizacji elektrowni wiatrowych fragmentów obrębów ewidencyjnych Gniewomirowice, Studnica, Siedliska, Miłkowice, Jezierzany, Ulesie, Pątnówek-Bobrów, Jakuszów oraz Grzymalin w gminie Miłkowice na podstawie art. 6b i 6c ustawy z dnia 20 maja 2016 r. o inwestycjach w zakresie elektrowni wiatrowych (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 317) ogłaszam o podjęciu przez Radę Gminy Miłkowice uchwały Nr VII/46/2024 z dnia 30 października 2024 r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, dla lokalizacji elektrowni wiatrowych fragmentów obrębów ewidencyjnych Gniewomirowice, Studnica, Siedliska, Miłkowice, Jezierzany, Ulesie, Pątnówek-Bobrów, Jakuszów oraz Grzymalin w gminie Miłkowice.
Poniżej obwieszczenie Wójta Gminy Miłkowice wskazujące na ogłoszone w tej gminie sposoby, miejsce i termin składania wniosków do projektu tego planu oraz termin spotkania otwartego.
Ogłoszenie o przystąpieniu do zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części obrębu Konradówka
Na podstawie art. 17 pkt 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2024 r. poz. 1130 ze zm.) oraz art. 39 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. 2024 r. poz. 1112 ) zawiadamiam o podjęciu Uchwały Nr VII.32.2024 Rady Gminy Chojnów z dnia 30 sierpnia 2024 r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części obrębu Konradówka, gm. Chojnów. Zainteresowani mogą składać wnioski dotyczące zmiany planu miejscowego w nieprzekraczalnym terminie do dnia 11.12.2024 r.
Wnioski i uwagi mogą być wnoszone w formie pisemnej w siedzibie Urzędu Gminy
w Chojnowie, ul. Fabryczna 1, 59-225 Chojnów lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej bez konieczności opatrywania ich bezpiecznym podpisem elektronicznym na adres: planowanie.przestrzenne@gmina-chojnow.pl. w terminie do dnia 11.12.2024 r.
Wniosek powinien zawierać imię i nazwisko lub nazwę jednostki organizacyjnej, adres wnioskodawcy, przedmiot wniosku oraz oznaczenie nieruchomości, której wniosek dotyczy.
Organem właściwym do rozpatrzenia wniosków i uwag jest Wójt Gminy Chojnów.
Ogłoszenie w sprawie turbin wiatrowych w gminie Zagrodno
Zagrodno, dnia 04 listopada 2024 r.
OGŁOSZENIE WÓJTA GMINY ZAGRODNO
w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla fragmentów obrębów ewidencyjnych Grodziec, Jadwisin, Modlikowice, Olszanica, Radziechów, Uniejowice, Wojciechów oraz Zagrodno, w gminie Zagrodno
Na podstawie art. 6a ustawy z dnia 20 maja 2016 r. o inwestycjach w zakresie elektrowni wiatrowych (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 317), art. 17 pkt 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz.1130) oraz art. 39 ust. 1 pkt 1 w związku z art. 46 ust. 1 pkt 1 i art. 54 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tj. Dz. U. z 2024 r. poz. 1112)
zawiadamiam o podjęciu przez Radę Gminy Zagrodno Uchwały Nr VIII.47.2024 z dnia 29 października 2024 r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla fragmentów obrębów ewidencyjnych Grodziec, Jadwisin, Modlikowice, Olszanica, Radziechów, Uniejowice, Wojciechów oraz Zagrodno, w gminie Zagrodno.
W rozumieniu ustawy z dnia 20 maja 2016 r. o inwestycjach w zakresie elektrowni wiatrowych Gmina Chojnów, Gmina Warta Bolesławiecka i Gmina Pielgrzymka stanowią gminę pobliską dla planowanej inwestycji.
Z treścią ww. uchwały Rady Gminy Zagrodno można zapoznać się w Biuletynie Informacji Publicznej w zakładce “Planowanie przestrzenne – procedury planistyczne – MPZP dla instalacji OZE - wiatraki” (https://bip.zagrodno.eu/mpzp_wiatraki,m14,s1413.html) oraz w Urzędzie Gminy Zagrodno, 59-516 Zagrodno 52 (pokój nr 23) w godzinach pracy Urzędu.
Jednocześnie zawiadamiam na podstawie art. 39 ust. 1 pkt 1, w związku z art. 46 ust. 1 pkt 1 i art. 54 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1112) o przystąpieniu do przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko skutków realizacji ww. projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, obejmującej w szczególności sporządzenie prognozy oddziaływania na środowisko.
Zainteresowani mogą składać wnioski do ww. projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego oraz w ramach strategicznej oceny oddziaływania na środowisko w nieprzekraczalnym terminie do dnia 29 listopada 2024 r.
Wnioski należy składać:
• w formie pisemnej w siedzibie Urzędu Gminy Zagrodno lub pocztą na adres Urzędu – 59-516 Zagrodno 52;
• ustnie do protokołu w pokoju nr 23 w Urzędzie Gminy Zagrodno;
• w formie elektronicznej - za pomocą środków komunikacji elektronicznej bez konieczności opatrywania ich bezpiecznym podpisem elektronicznym, o którym mowa w ustawie z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (Dz. U. z 2021 r. poz. 1797, z późn. zm.) na adres: ugzagrodno@zagrodno.eu lub poprzez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą Urzędu Gminy Zagrodno (ePUAP: /45y5k6amg3/skrytka).
Wniosek należy złożyć na formularzu stanowiącym załącznik do rozporządzenia Ministra Rozwoju i Technologii z 13 listopada 2023 r. w sprawie wzoru formularza pisma dotyczącego aktu planowania
przestrzennego (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 2509) dostępnym do wypełnienia w Urzędzie Gminy Zagrodno (pokój nr 23) lub do pobrania na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Zagrodno w zakładce „Planowanie przestrzenne - Wnioski do pobrania”:
https://bip.zagrodno.eu/wnioski_do_pobrania,m14,s1403.html
Składający wniosek podaje: swoje imię i nazwisko lub nazwę, adres zamieszkania albo siedziby oraz adres poczty elektronicznej - o ile taki posiada, a także wskazuje czy jest właścicielem lub użytkownikiem wieczystym nieruchomości objętej wnioskiem; może także podać dodatkowe dane do kontaktu jak adres do korespondencji lub numer telefonu.
Organem właściwym do rozpatrzenia wniosków jest Wójt Gminy Zagrodno.
Informuję również, że zgodnie z art. 6e ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 20 maja 2016 r. o inwestycjach w zakresie elektrowni wiatrowych dnia 21 listopada 2024 r. o godzinie 15:30 odbędzie się spotkanie otwarte w formie prowadzonej za pomocą środków porozumiewania się na odległość, umożliwiające zabieranie głosu, zadawanie pytań i składanie uwag w formie zapisu tekstowego. Spotkanie będzie prowadzone za pomocą platformy Google Meet.
Informację o łączu do spotkania online będzie można uzyskać najpóźniej w dniu spotkania pod adresem: https://bip.zagrodno.eu/mpzp_wiatraki,m14,s1413.html
Spotkania otwarte - w formie spotkania bezpośredniego odbędą się kolejno:
• dnia 20 listopada 2024 r. w budynku świetlicy wiejskiej w Zagrodnie o godzinie 16.00
• dnia 21 listopada 2024 r. w budynku świetlicy wiejskiej w Olszanicy o godzinie 17.00
W związku z obowiązkiem, o którym mowa w art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia nr 2016/679 informuję, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Zagrodno z siedzibą w Zagrodnie 52, 59-516 Zagrodno
2. Wójt Gminy wyznaczył inspektora ochrony danych osobowych, z którym można skontaktować się poprzez email: iodo@amt24.biz
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji procedury sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego na podstawie ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.
4. Pełen zakres informacji nt. przetwarzania danych osobowych znajduje się na stronie internetowej http://bip.zagrodno.eu oraz w siedzibie Administratora
Ogłoszenie w sprawie turbin wiatrowych w gminie Warta Bolesławiecka
Warta Bolesławiecka, 6 listopada 2024 r.
OGŁOSZENIE
WÓJTA GMINY WARTA BOLESŁAWIECKA
o przystąpieniu do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego na potrzeby lokalizacji turbin wiatrowych na terenie gminy Warta Bolesławiecka
Na podstawie art. 17 pkt 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1130) oraz art. 6a ustawy z dnia 20 maja 2016 r. o inwestycjach w zakresie elektrowni wiatrowych (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 317) zawiadamiam o podjęciu przez Radę Gminy Warta Bolesławiecka uchwały Nr VII/69/24 z dnia 30 października 2024 r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego na potrzeby lokalizacji turbin wiatrowych na terenie gminy Warta Bolesławiecka.
Do Wójta Gminy Warta Bolesławiecka można składać wnioski w zakresie wyżej wymienionego projektu planu miejscowego na piśmie:
- w postaci papierowej na adres: Urząd Gminy Warta Bolesławiecka, Warta Bolesławiecka 40c, 59-720 Warta Bolesławiecka,
- w postaci elektronicznej na adres: kamila.k@wartabol.pl,
- w postaci elektronicznej za pomocą platformy ePUAP: /52om84quuz/skrytka,
z podaniem: imienia i nazwiska albo nazwy, adresu zamieszkania, albo siedziby, oraz ze wskazaniem czy jest się właścicielem lub użytkownikiem wieczystym nieruchomości objętej wnioskiem; w nieprzekraczalnym terminie do dnia 28 listopada 2024 r. Wniosek może zawierać również dodatkowe dane do kontaktu, takie jak adres poczty elektronicznej, adres do korespondencji lub numer telefonu. Wzór formularza wniosku do projektu planu miejscowego udostępniony jest w Biuletynie Informacji Publicznej Ministra właściwego do spraw budownictwa, planowania i zagospodarowania przestrzennego oraz mieszkalnictwa https://www.gov.pl/web/rozwoj-technologia/formularz-pisma-dotyczacego-aktu-planowania-przestrzennego.
Jednocześnie, na podstawie art. 39 ust. 1 pkt 1 i pkt 3, art. 46 ust. 1 i art. 51 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1112) zawiadamiam o przystąpieniu do przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko i opracowania prognozy oddziaływania na środowisko dla przedmiotowego projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Zainteresowani mogą składać wnioski i uwagi w zakresie ochrony środowiska do Wójta Gminy Warta Bolesławiecka w trybie analogicznym jak wnioski do ww. projektu planu miejscowego, w nieprzekraczalnym terminie do dnia 28 listopada 2024 r.
Informuję również, że zgodnie z art. 6e ust. l pkt l ustawy z dnia 20 maja 2016 r. o inwestycjach w zakresie elektrowni wiatrowych (t. j. Dz. U. 2024 póz. 317) w dniach:
- 20 listopada 2024 r. o godzinie 17:00 w Gminnym Centrum Kultury w Warcie Bolesławieckiej, Warta Bolesławiecka 29b, 59-720 Warta Bolesławiecka, odbędzie się spotkanie otwarte, w formie spotkania bezpośredniego;
- 27 listopada 2024 r. o godzinie 17:00 odbędzie się spotkanie otwarte, w formie prowadzonej za pomocą środków porozumiewania się na odległość, umożliwiających zbieranie głosów, zadawanie pytań i składanie uwag w formie zapisu tekstowego. Informację o łączu do spotkania online będzie można uzyskać najpóźniej w dniu spotkania, na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy w Warcie Bolesławieckiej https://bip.wartaboleslawiecka.pl/lista/zmiana-mpzp-na-potrzeby-lokalizacji-turbin-wiatrowych-1
Wójt Gminy Warta Bolesławiecka
Wywieszono na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy Warta Bolesławiecka, na tablicach sołeckich wsi Tomaszów Bolesławiecki, Szczytnica, Lubków, Warta Bolesławiecka, Raciborowice Dolne, Iwiny w dniach od 6 listopada 2024 r. do 28 listopada 2024 r.
W związku z obowiązkiem, o którym mowa w art. 13 ust. 1 i 2 oraz art. 15 ust. 1 lit. g Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. informuję: 1. Administratorem danych wskazanych w zgodzie na przetwarzanie danych osobowych wyrażonej powyżej jest Wójt Gminy Warta Bolesławiecka, z siedzibą w Urzędzie Gminy Warta Bolesławiecka; Warta Bolesławiecka 40C; 59-720 Warta Bolesławiecka 2. Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych w Urzędzie Gminy Warta Bolesławiecka możliwy jest pod numerem tel. +48 76 3000140 lub adresem email: iodo@amt24.biz 3. Celem zbierania danych jest ich przetwarzanie wyłącznie w celu realizacji zadań publicznych na warunkach wskazanych w art. 6 ust. 1 lit. c ogólnego rozporządzenia 2016/679 w związku z realizacją obowiązków wynikających z ustawy z dnia 23.03.2003 r. o planowaniu zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U. z 2023 r., poz. 977 z pozn. zm.) 4. Na każdym etapie przetwarzana danych osobowych posiada Pani/Pan prawo do: 1) sprostowania (poprawienia) danych, 2) ograniczenia przetwarzania danych (wstrzymanie operacji na danych lub nieusuwanie danych – stosownie do treści złożonego wniosku), 3) dostępu do danych (o informację o przetwarzanych przez Urząd danych oraz kopię tych danych), 4) wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 WARSZAWA Tel. (+48) 228607086. 5. W związku z przetwarzaniem danych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO, nie przysługuje Pani/Panu prawo do: 1) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, na zasadach określonych w art. 21 RODO 2) usunięcia danych, 3) przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO. 6. Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą poddawane profilowaniu. 7. Podanie danych jest dobrowolne, lecz niezbędne do wykonania obowiązków prawnych administratora, których realizacja jest związana z obowiązkiem zebrania danych od osoby, której dane dotyczą (np. poprzez deklaracje, wypełnienie wniosku ect.) 8. Dane udostępnione przez Panią/Pana nie będą podlegały udostępnieniu podmiotom trzecim. Odbiorcami danych będą tylko instytucje upoważnione z mocy prawa. 9. Dane osobowe będą przechowywane okresach przewidzianych w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych (Dz.U. nr 14, poz. 67 ze zmianami), licząc okres przechowywania od roku następującego po zakończeniu postępowania administracyjnego.
Kampania "Sadza płonie. Czad zabija. Żyj!"
Międzywojewódzki Cech Kominiarzy jest organizatorem piątej edycji Kampanii Społecznej “Sadza płonie. Czad zabija. Żyj.”, która odbywa się pod Honorowym Patronatem Komendanta Głównego Państwowej Straży Pożarnej, Głównego Urzędu Nadzoru Budowlanego, Związku Rzemiosła Polskiego. Organizujemy ją we współpracy z innymi organizacjami kominiarskimi: Krajową Izbą Kominiarzy, Korporacją Mistrzów Kominiarskich Województwa Śląskiego, Kominiarską Fundacją Ochrony Przeciwpożarowej i Ochrony Środowiska, Cechem Kominiarzy Dolnośląskiej Izby Rzemieślniczej.
Głównym celem Kampanii jest troską o bezpieczeństwo użytkowników budynków, gdzie eksploatowane są urządzenia grzewcze, przewody kominowe i wentylacja.
Więcej na: https://www.kominiarzemck.pl
Komunikat Międzywojewódzkiego Cechu Kominiarzy
do właścicieli, zarządców i użytkowników budynków w związku
z kampanią społeczną „Sadza płonie. Czad zabija. Żyj! "
Kampania społeczna "Sadza płonie. Czad zabija. Żyj!" organizowana przez Międzywojewódzki Cech Kominiarzy pod Honorowym Patronatem Komendanta Głównego Państwowej Straży Pożarnej, Głównego Urzędu Nadzoru Budowlanego, Związku Rzemiosła Polskiego jest kontynuacją poprzednich kampanii społecznych „Czyszczone kominy to mniejszy smog” oraz "Zaproś kominiarza".
Podsumowanie poprzedniej edycji Kampanii Społecznej „Sadza płonie. Czad zabija. Żyj!” odbyło się w maju 2024 r. w Ryglicach podczas III Ogólnopolskiego Kongresu Kominiarzy. Ryglice to zagłębie producentów wyrobów z drewna, gdzie pozostałości po produkcji są wykorzystywane jako biomasa – odnawialne źródło energii. Tegoroczna edycja organizowana jest we współpracy z innymi organizacjami kominiarskimi: Krajową Izbą Kominiarzy, Korporacją Mistrzów Kominiarskich Województwa Śląskiego, Kominiarską Fundacją Ochrony Przeciwpożarowej i Ochrony Środowiska, Cechem Kominiarzy Dolnośląskiej Izby Rzemieślniczej.
Celem kampanii społecznej "Sadza płonie. Czad zabija. Żyj! " jest eliminacja niebezpieczeństw związanych ze smogiem, zaczadzeniami i pożarami, których główną przyczyną są źle eksploatowane lub zaniedbane przewody kominowe i urządzenia grzewcze.
Jednocześnie naszym celem jest służyć użytkownikom przewodów kominowych, aby użytkowane przez nich mieszkania/lokale i domy posiadały czyste i w pełni sprawne technicznie przewody kominowe (dymowe, spalinowe i wentylacyjne).
Ważnym elementem jest prowadzenie edukacji społecznej:
-jak prawidłowo organizować proces spalania w domowych urządzeniach grzewczych, aby uniknąć kopcenia z kominów,
-jak poprawnie eksploatować systemy kominowe i wentylacyjne zgodnie z zasadami ich funkcjonowania, aby uniknąć złej wentylacji oraz zaczadzenia.
W obecnej edycji pragniemy zwrócić Państwa uwagę na zapewnienie mieszkańcom bezpieczeństwa energetycznego. Sytuacja geopolityczna oraz zmiany klimatu zmuszają nas do zabezpieczenia możliwości ogrzewania w przypadku zaniku zasilania prądem lub gazem. W tym celu warto posiadać komin bezpieczeństwa oraz podłączone do niego urządzenie grzewcze niezależne od energii systemowej. Takie urządzenie to kominek, piec kaflowy lub piecokuchnia.
Edukacja społeczna będzie prowadzona za pośrednictwem mediów, podczas spotkań z mieszkańcami organizowanych przez gminy oraz podczas lekcji zawodoznawczych w których będą brali udział Mistrzowie Kominiarscy zrzeszeni w naszym Cechu i organizacjach kominiarskich będących współorganizatorami tej edycji Kampanii.
Gminny Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej zatrudni pracowników
Gminny Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej poszukuje pracowników na stanowiska:
- operator równiarki i koparko – ładowarki,
- elektryk,
- konserwator sieci wodno – kanalizacyjnej.
Ankieta - zagospodarowanie bioodpadów w przydomowych kompostownikach
Szanowni Państwo, zwracamy się do Mieszkańców kompostujących bioodpady w przydomowych kompostownikach o wypełnienie załączonej poniżej ankiety.
Celem ankiety jest oszacowanie ilości bioodpadów poddawanych recyklingowi (wytworzonych i poddanych kompostowaniu) na terenie gminy Chojnów w 2024 roku. W związku z nowymi zasadami obliczenia poziomów recyklingu (Rozp. Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 3 sierpnia 2021 r.) dane zawarte w ankiecie będą wliczone do poziomów, które musi osiągnąć gmina.
Wypełnienie ankiety jest obowiązkowe dla osób, które korzystają ze zwolnienia z opłaty dla posiadaczy kompostowników przydomowych (dotyczy zniżki w wysokości 1zł od osoby) .
Do udziału zachęcamy również pozostałych właścicieli nieruchomości kompostujących bioodpady.
Ankietę należy odesłać lub dostarczyć do Urzędu Gminy Chojnów ul. Fabryczna 1 lub na adres e-mail: urzad@gmina-chojnow.pl do 15.11.2024 r.
Druk ankiety można pobrać poniżej lub w budynku Urzędu Gminy Chojnów.
Pliki do pobrania
Wielki Jesienny Koncert Charytatywny dla Powodzian
Serdecznie zapraszamy na wyjątkowe wydarzenie, jakim jest Wielki Jesienny Koncert Charytatywny dla Powodzian, który odbędzie się 13 października 2024 roku na boisku sportowym w Rokitkach!
Na scenie wystąpią:
🎤 Sławomir
🎤 Classic
🎤 Daria Negra
🎤 Grupa Muzyczna EratoX
Podczas koncertu będzie można wesprzeć akcję poprzez zakup cegiełki/biletu wstępu w cenie:
💸 20 zł
💸 50 zł
💸 100 zł
To nie wszystko! Na miejscu znajdziecie także stoiska z lokalnymi wyrobami i rękodziełem przygotowanymi przez sołectwa, Koła Gospodyń Wiejskich oraz zespoły folklorystyczne z Gminy Chojnów.
Całkowity dochód z wydarzenia zostanie przekazany na pomoc powodzianom.
Otwórzmy swoje serca i pokażmy, że możemy wspólnie działać na rzecz potrzebujących! ❤️
Gorąco zapraszamy!